Digitaliseren, je wordt dagelijks met het begrip om de oren geslagen. Als vooruitstrevende organisatie kun je in deze wereld namelijk niet achterblijven. Dan loop je klanten en daarmee inkomsten mis. Alhoewel veel organisaties alleen al kampen met de vraag op welke manier zij zouden moeten digitaliseren, wagen de IT’ers van Prisma zich juist aan zulke vraagstukken binnen maar liefst zes verschillende branches. Met hun eigen in-house ontwikkelde SaaS-oplossingen helpen zij o.a. toonaangevende hotelketens, Nederlands’ grootste vervoerders en ’s werelds bekendste zakelijke verhuurder met automatiseren.
Pieter Bas de Jong, Chief Technical Officer: ‘’Het balletje begon te rollen doordat we een vraag kregen vanuit een klant om een platform te ontwikkelen. Zij hadden één digitale omgeving in de cloud nodig, waarmee de gebruiker alle interne en externe communicatie kon maken en delen. Dan spreek ik dus niet alleen over communicatiemiddelen zoals een nieuwsbrief of sociale media berichten, maar ook over narrowcasting, landingspagina’s mobiele apps en E-commerce. De klant wilde af van alle verschillende programma’s en zowel de interne als externe relaties aansterken met communicatie die was afgestemd op het individu.’’
Inmiddels is dit platform al ruim 7 jaar een vertrouwde omgeving voor meer dan 200 klanten. Het was Prisma’s eerste SaaS-oplossing, CooCoo.
Denken vanuit de klant
Naast CooCoo zijn er twee SaaS-oplossingen bij gekomen, SmartWork en OctoPOS.
Smartwork is een slimme planningstool die de inzet van beschikbare middelen, zoals werknemers, vervoersmiddelen en opdrachten efficiënt inplant met behulp van kunstmatige intelligentie (AI). Ideaal om kosten te besparen en zo veel mogelijk gedaan te krijgen.
De jongste creatie, OctoPOS, was Prisma’s antwoord op digitalisering van het verkoopproces. Cloudbased kassasoftware die inzetbaar is op elk afrekenpunt. Niet geheel onbelangrijk, de software neemt alle externe communicatie voor, tijdens en na de transactie ook uit handen. Met de mogelijkheid om uitingen online en op locatie te plaatsen voor fysieke winkels, ben je als klant dus direct voorzien.
De oplossingen die Prisma ontwikkelt, helpen organisaties digitaliseren. Dat betekent dat CooCoo, het interne en externe communicatieproces automatiseert. OctoPOS voor verkopers, het verkoopproces automatiseert en Smartwork het plannen van taken automatiseert op basis van efficiëntie.
Job van Oossanen, managing director: ‘’Prisma heeft de drive van een start up, maar de expertise van een softwarebedrijf met ruim drie decennia ervaring. We draaien dus al een tijdje mee in het vak en kennen de kansen en risico’s binnen ons vakgebied. Het aantal grote nationale en internationale namen in ons portfolio bewijst dat.’’
Prisma, opgericht in 1992 is dus geen groentje op het speelveld, maar de organisatie zoals we hem nu kennen bestaat sinds een overname in 2018.
Edwin, customer success manager: ‘’Wij hakken grote vraagstukken op in behapbare stukken. Niks is te gek.’’
Persoonlijke aanpak
Het gehele team telt in totaal 32 medewerkers, zij zijn divers in leeftijd en nationaliteit. Persoonlijke aandacht voor mensen en hun behoeftes hebben de medewerkers van Prisma hoog in het vaandel.
Edwin, customer success manager: ‘’Iedereen kan zijn authentieke zelf zijn, dat is juist hoe wij een oprechte connectie kunnen maken met de mensen waar wij opdrachten voor uitvoeren. ‘’
Om het werk wat ze doen bij Prisma te kunnen blijven doen, verdiepen de medewerkers zich in de nieuwste technologieën, van cloud native Java development tot platform engineering. Op die manier blijft het aanbod relevant en toekomstbestendig. Het gaat hen uiteindelijk om het verrijken van de ervaringen van mensen. Dat Prisma’s oplossingen daar een uitkomst in bieden, is voor hen een ware drijfveer.
Meer weten over hoe wij jou kunnen helpen?