Serge Lupas treedt per 1 oktober aan als algemeen directeur van Cyclomedia. Met hem heeft het bedrijf uit Zaltbommel de opvolger van Frank Pauli (63), die negen jaar aan het roer stond. Pauli voegt zich bij raad van commissarissen van de aanbieder en verwerker van data en digitale panoramafoto's van de openbare ruimte.
De 55-jarige Serge Lupas werkte eerder bij informatiedienstverleners, zoals Kantar Media en Tiscali, en de adviesbureaus AlixPartners en McKinsey. Hij krijgt als taak het verder ontwikkelen van technologische producten en diensten en het realiseren van het groeipotentieel van een bedrijf, onder andere op het vlak van digital twins en metaverse-toepassingen.
Cyclomedia kondigde recent aan dat het zijn data toegankelijker gaat maken voor kleine en middelgrote bedrijven. Met een compactere softwarevariant van de eigen webapplicatie, Street Smart Go, kunnen dan bijvoorbeeld mkb’ers uit de bouw- en de vastgoedsector hun voorbereidend werk vanuit huis of kantoor doen.
Bij de ruim dertig jaar oude leverancier van nauwkeurige 360-gradenomgevingsvisualisaties en data-inzichten, ook wel digital reality genoemd, stapte in 2019 het Britse fonds Volpi Capital in om de internationale ambities te verwezenlijken. Dat jaar kocht Cyclomedia het Amerikaanse Floating Point FX, actief op het gebied van 3d-visualisaties.