Instant Commerce, een platform voor het bouwen van webshops, heeft 5,4 miljoen euro aan seed-kapitaal opgehaald. Hiermee kunnen de Amsterdammers nieuwe Europese markten aanboren en de basis leggen voor een aanval op de Amerikaanse markt.
Verder wordt de nieuwe financiering gebruikt om productinnovatie te versnellen, het team te verdubbelen van dertig naar zestig medewerkers alsmede partnerschappen en integraties uit te breiden.
De financieringsronde wordt geleid door HV Capital die eerder onder meer Zalando, Delivery Hero en FlixMobility van de grond hielp. Met een eerdere pre-seed-investering van 2,1 miljoen euro is nu 7,5 miljoen euro in het begin dit jaar opgerichte bedrijf gestoken.
Inmiddels heeft Instant Commerce al meer dan dertig grote klanten binnengehaald, waaronder Bols, ID&T, Ekster en Yaya. Het platform integreert via api’s met tal van systemen zoals Shopify, Storyblok en Algolia.
Volgens de oprichters Sam van Hees, Doeke Leeuwis en Coen van Hees biedt hun benadering waarbij het frontend en backend van elkaar worden gescheiden, veel voordelen. De website zou sneller laden en omnichannel-aanwezigheid wordt er gemakkelijker door, aldus het trio. Volgens hen kan Instant Commerce de consument ook een winkelervaring bieden vergelijkbaar met die van s werelds grootste merken. De kosten zouden daarbij een fractie zijn.