Deloitte Nederland zag zijn omzet over het boekjaar 2021/2022 met liefst 23 procent toenemen, tot 1,27 miljard euro. Hoge investeringen van klanten vertaalden zich in een sterke vraag naar de dienstverlening van Deloitte’s Nederlandse tak. Met name de digitalisering van businessmodellen leidde tot veel consultancy-opdrachten.
Dit blijkt uit het Integrated Annual Report dat Deloitte publiceerde. De winstgroei was met 0,3 procent beduidend lager dan de omzetgroei. Naast investeringen in digitalisering en duurzaamheid steekt Deloitte veel geld in onder meer talentontwikkeling. Ook de ontwikkeling van eigen software vergt de nodige middelen. In de komende jaren wil Deloitte hiermee doorgaan.
Via internationale samenwerking wil Deloitte zijn bedrijfsmodel uitbreiden door de ontwikkeling van innovatieve software-assets. Daarbij vindt een verschuiving plaats van een op tijd gebaseerd model naar een model waarin software-assets een sleutelrol spelen in de dienstverlening.
Daarnaast digitaliseert de consultancy-groep en dienstverlener zijn eigen infrastructuur door implementatie van geavanceerde erm- en crm-platforms ter ondersteuning van de wereldwijde organisatie. Ook wil Deloitte nog meer bedrijfsspecifieke digitale platforms inzetten voor de uitvoering van opdrachten, geautomatiseerde controles en communicatie en samenwerking met klanten. Daarbij valt de nadruk op SAP S/4HANA, de cloud, duurzaamheid en overnames.