Het van oorsprong Franse ict-dienstenbedrijf Valtech meldt de overname van Appsolutely. Dit is een in Salesforce-crm-software gespecialiseerd it-bureau uit Utrecht. Valtech wil een internationale Salesforce-praktijk opbouw en kocht daarvoor recent ook al de twee Zuid-Amerikaanse bedrijven CloudCo en Wings IT.
Bij het in 2017 opgerichte Appsolutely werken zo’n vijftig krachten, met name Salesforce-consultants en -ontwikkelaars. Het bedrijf heeft het hoogste Salesforce-partnerniveau (Salesforce Summit Partner) en beschikt over 250 Salesforce-certificeringen. Het bedrijf is actief in diverse sectoren, waaronder de verwerkende industrie, de groothandel en handelslogistiek, voor klanten als Top Employers Institute, Brink’s, Eurofiber en Hoogwegt Group.
Volgens Arnoud Martens, algemeen directeur Valtech Nederland, komt de overname van Appsolutely op het juiste moment, ‘aangezien we merken dat steeds meer klanten ons vragen om ondersteuning op het gebied van Salesforce. We zijn hiermee beter in staat om in deze toenemende vraag te voorzien, niet alleen hier in Nederland, maar ook internationaal.’
Ambitie
Eerder dit jaar nam Valtech it-adviseur Evident uit Utrecht over. De acquisities passen in het ambitieuze groeiplan om de omvang van de onderneming binnen enkele jaren te verdubbelen. In 2022 nam het Franse bedrijf tot nu toe al zeven partijen over.
Valtech werd opgericht in 1993 en telt ruim vijfduizend medewerkers (in Nederland circa driehonderd), verdeeld over zo’n zestig vestigingen in 22 landen. Klanten zijn onder meer BMW, Boels, L’Oréal, Philips, Pon, Signify en Wavin. Het bedrijf was sinds 2009 in handen van de Belgische investeerder SiegCo, een joint venture van investeerder Verlinvest en twee van zijn oprichters. In juli 2021 heeft het Engelse BC Partners in Valtech geïnvesteerd, om de ambities van het bedrijf op het gebied van groei en uitbreiding te ondersteunen. Ook Verlinvest investeerde opnieuw in Valtech.
Opmerkelijk is dat het bedrijf niet actief is België. EMEA-directeur David Gompel zegt daarover: ‘Het afgelopen decennium hebben we ons ontwikkeld van een ‘digital agency’ met sterke lokale banden naar een echt wereldwijd bureau dat grote en bekende wereldmerken en hun business helpt transformeren. Met ons huidige groeipad, ondersteund door BC Partners, mikken we op een verdubbeling van onze omvang. We zijn voortdurend op zoek naar de juiste markten en partners, over de hele wereld. Maar in België hebben we tot op heden de juiste match helaas niet gevonden. Wel bedienen we al klanten in België en we zoeken altijd naar nieuwe kansen om de banden met de Belgische markt te versnellen’.