De Nederlandse edtech-scale-up Lepaya neemt VCoach over, een Duits platform waarop gebruikers hun video’s van presentaties kunnen uploaden. De beelden worden geanalyseerd op basis van artificiële intelligentie (ai), waarna de gebruikers direct feedback ontvangen op hun presentatie- en communicatievaardigheden.
De acquisitie is voor Lepaya een eerste stap in de geplande groeiversnelling. Eind vorig jaar haalde het Amsterdamse bedrijf 35 miljoen euro aan investeringen op met als doel verder te groeien in nieuwe markten en het product te versterken. Tobias Hölzer, medeoprichter van VCoach, wordt aangesteld als hoofd ai bij Lepaya.
Lepaya zet technologie in om werknemers te trainen en zowel hun soft- als hardskills te ontwikkelen. Een mix van on- en offline-leerinterventies zorgt ervoor dat gebruikers effectief vaardigheden aanleren. Zo kunnen ze hun carrière een extra stimulans geven of zelfs een omslag maken. KPMG, L’Oréal, Accenture, Dell, Takeaway, Mollie, HelloFresh, Flink en Picnic zijn in Nederland klant geworden. In het Verenigd Koninkrijk en Duitsland tekende Lepaya onlangs Evonik en BCG, en verschillende scale-ups op.