Qollabi, aanbieder van samenwerkingssoftware, kan dankzij een nieuwe kapitaalinjectie van drie miljoen euro sneller in de Verenigde Staten expanderen. Ook is er nu meer financiële ruimte om de bestaande (internationale) klanten verder te ondersteunen.
Qollabi uit Brussel ontwikkelt software voor waarmee de ‘channel teams’ van grote bedrijven hun indirecte verkoopkanalen kunnen aansturen. Bedrijven met veel distributiepartners zoals Alcatel Lucent in Frankrijk, KPN in Nederland en Bpost in België gebruiken deze oplossingen.
Naast de Vlaamse investeringsmaatschappij PMV trok Qollabi ook twee nieuwe investeerders aan die meer dan enkel kapitaal bieden. KPN Ventures, het venture capital fonds van het gelijknamige telecombedrijf, heeft deze financieringsronde geleid. De investeringstak van de Nederlandse telco staat Qollabi uit eerste hand bij met marktinzichten. Het nieuwe fonds Angelwise, geleid door Jan Vorstermans (ex-coo/cto Telenet) en Marc Mommaerts, voegt een netwerk van experten toe. Ceo Frie Pétré zegt de impact van beide nieuwe investeerders nu al te voelen.
Qollabi richt zich op bedrijven die werken met een indirect kanaal of ecosysteem van partners. Dit is belangrijk in vele sectoren. Verzekeraars sluiten partnerships met traditionele agenten, maar ook met bijvoorbeeld online reisagenten. Technologiebedrijven breiden zich efficiënt internationaal uit via lokale distributiepartners of agenten. Qollabi helpt hen met een wederzijds digitaal actieplan dat het samenwerkingsproces efficiënt en voorspelbaar maakt.