Urban Arrow bouwt cargo bikes voor het vervoer van kinderen en goederen. De laatste jaren is het tienjarig bedrijf enorm hard gegroeid. Om het stijgende aantal dealers goed te kunnen bedienen, bouwden Appronto en Urban Arrow op basis van Mendix-technologie een nieuw dealerportaal. Dankzij dit portaal kunnen dealers hun klanten beter helpen en verwachtingen beter managen. Appronto was in de lead voor het gehele traject. Samen met Urban Arrow zijn de benodigde functionaliteiten onderzocht en uitgewerkt naar deze oplossing. Voor de hoofdjury van de Computable Awards 2022 reden om het nieuwe dealerportaal van Urban Arrow te nomineren in de categorie Digitale Transformatie.
In de zoektocht onderzocht het fietsbedrijf ook low-code van Mendix en de flexibiliteit van dit platform gaf uiteindelijk de doorslag om hierop de oplossing te bouwen. De it-afdeling wenste een sterke integratielaag, met daarop flexibele oplossingen, waarmee het bedrijf kon blijven inspelen op veranderingen in de markt. Urban Arrow heeft net een nieuw wms, en ook het erp-systeem van Exact zal komend jaar vervangen worden. Mendix zorgt ervoor dat Urban Arrow de flexibiliteit houdt om verschillende systemen te integreren. Het dealerportaal is in twaalf tweewekelijkse sprints gebouwd. De portaal zorgt ervoor dat de verkopen uit het dealerkanaal administratief worden verwerkt in het erp-systeem. Daarnaast krijgen dealers vooral meer inzicht in productinformatie, de levertijden, passende accessoires en orders en facturen. Het is voor de dealers nu mogelijk om orders te wijzigen, referenties toe te voegen en in te zien wanneer een order vertraagd is. Dankzij het klantportaal kunnen dealers hun klanten beter helpen en verwachtingen beter managen. Daarnaast is er minder contact nodig tussen dealers en Urban Arrow en kunnen dealers veel zaken zelf regelen.
Het dealerportaal integreert met de erp- en pim-systemen. Ook is de digital asset manager, Cloudinary, gekoppeld voor fotografie. Urban Arrow begreep dat de portal maatwerk moest zijn en dat het bedrijf niet kon volstaan met een abonnement op standaard software. Met een persoonlijk en intuïtief ontwerp betrekt het bedrijf de dealers op logische wijze bij het proces, zonder dat gebruikers ingewikkelde handleidingen hoeven door te nemen. De verschillende datastromen waarmee betaalgegevens, klantgegevens en orders met elkaar worden gecombineerd, zijn succesvol op elkaar aangesloten in één geïntegreerd systeem.