Novotel Amsterdam Schiphol Airport biedt in elke hotelkamer de SuitePad aan. Dit is een tablet voor extra services en informatie. Digitale informatievoorziening met de SuitePad gaat sneller, het zoeken verloopt gerichter en de opties zijn oneindig. De SuitePads van Novotel Amsterdam Schiphol Airport zijn geladen met specifieke informatie over het hotel, de omgeving en de vele mogelijkheden aldaar. Voor de hoofdjury van de Computable Awards 2022 reden om SuitePad te nomineren in de categorie Customer Experience.
Heeft de klant ondanks deze zeer complete informatie toch nog een vraag? Met de SuitePad is het voor een hotelgast eenvoudig om een chatgesprek te starten met een van de receptiemedewerkers. Dit kan een verzoek om een wake-up call zijn, een bestelling voor roomservice en nog veel meer. Daarnaast zijn er apps ter vermaak en ontspanning zoals Netflix (met eigen login), radio, social media, internet en games. De schoonmaak van de kamer bij een meerdaags verblijf kan via de Suitepad eenvoudig worden geruild voor een voucher van vijf euro voor het restaurant of de bar. Een mooie win-win voor de gast, het hotel en uiteindelijk natuurlijk ook het milieu.
De beschikbare informatie is gemakkelijk aan te passen in de back end. Een dedicated account manager en succesmanager zorgen ervoor dat de SuitePad-installatie up-to-date blijft. Elke maand ontvangt het hotel een uitgebreid rapport waarin te zien is waar hotelgasten geïnteresseerd in zijn, hoe lang ze SuitePad gebruiken en worden er tips verstrekt om de omzet te vergroten. De SuitePad biedt een completere dienstverlening aan klanten. Hierdoor kan personeel zich concentreren op de complexere verzoeken van de hotelgasten. Dit levert naast een hogere servicegraad ook een grotere klanttevredenheid op. Het werkt bovendien omzetverhogend én kostenbesparend.