De personeelstekorten en het dagelijks beheer van kritieke processen zetten werknemers continu onder druk. En dan niet alleen klantgerichte medewerkers, maar ook administratief personeel met een ondersteunende functie. Nu we gewend zijn aan de pandemie staan bedrijven nog steeds onder grote druk. Enerzijds door de achterstand die tijdens de pandemie is opgelopen en personeelstekort, anderzijds vanwege trends zoals digitalisering en veranderend consumentengedrag.
Alle strategische beslissingen die deze administratieve druk enigszins helpen verlichten, kunnen een verschil maken. Digitalisering kan de efficiëntie in bedrijven in de meest uiteenlopende sectoren verbeteren. Uit een onderzoek van de ING blijkt dat digitalisering in de gezondheidszorg de productiviteit kan verhogen en personeelstekorten verminderen. Uit de studie komt ook naar voren dat drie op de vijf ziekenhuizen digitale innovatie als een belangrijke manier ziet om kosten te besparen.
Bovendien kan het upgraden van technologie helpen de administratieve werklast van zowel administratief personeel als andere werknemers binnen het bedrijf te verminderen. Vaak wordt dit soort technologie maar mondjesmaat ingezet, terwijl het cruciaal is om de veiligheid en veerkracht te maximaliseren. Maar ook om schaalbaarheid en voorspellende diensten mogelijk te maken.
De nieuwste document management-technologie kan, indien correct geïmplementeerd, precies dit doen. Dit is mogelijk door een oplossing te bieden waarmee tijdrovende dagelijkse administratieve taken snel en efficiënt kunnen worden afgehandeld. Een moderne printinfrastructuur kan processen stroomlijnen en personeel vrijmaken om meer klantgericht te werken en problemen op te lossen.
Het voortouw nemen
Taken zoals het inscannen van formulieren die door klanten zijn ingevuld, of het automatisch invoeren van de informatie in databases, kunnen een verschil maken. Technologie die het gebruik van data ondersteunt, is in te zetten om foutgevoelige invoer van data te voorkomen. Bovendien kunnen zo handgeschreven notities via een intern samenwerkingsplatform worden gedeeld, waardoor de afhankelijkheid van papier en de administratieve last voor professionals afneemt.
Managed printservices bieden een platform waarmee bedrijven zichzelf voortdurend kunnen verbeteren en controleren. Efficiëntiewinsten op de lange termijn zijn proactief beheer van supplies, automatische servicerapportage, een betere kostenbeheersing en verbeterde duurzaamheid.
In een tijd waarin organisaties te maken hebben met toenemende technologische en financiële druk, stellen printers die op afstand worden beheerd bedrijven in staat om kwalitatief hoogwaardige, effectieve en efficiënte diensten te leveren die meer doen voor minder geld. Zoek naar een printerpartner die inzicht heeft in de situatie van de klant, en die vooroploopt op het gebied van digitale innovatie. Sommige leveranciers hebben meer dan 25 jaar ervaring met apparaten in de meest complexe netwerkomgevingen en gevarieerde fysieke omstandigheden – ervaring die is aan te passen om aan de specifieke behoeften van elke sector te voldoen. Waarom zou je met minder genoegen nemen?
Digitalisering in de gezondheidszorg versus het inscannen van documenten is een kleine stap voor een Enterprise Sales Director Benelux van Lexmark maar voor mij een nogal grote als ik even kijk naar wat basale zorgprocessen. Kortom, ik mis de link tussen patiënt, proces en papier en vrees dat er straks weer iemand papieren tijgers gaat temmen om de zorg nog verder te wurgen. Tijdrovende dagelijkse administratieve taken hebben namelijk niks met zorg te maken maar gaan vooral om een systeembevrediging.