Kurt De Ruwe is bij de Nederlandse multinational AkzoNobel aangetrokken als de nieuwe chief information officer. Hij heeft bijna 25 jaar ervaring als it-topman.
De Ruwe studeerde aan de universiteit van Antwerpen toegepaste economische wetenschappen met een specialisatie in kwantitatieve economie. Hij begon zijn loopbaan in de zomer van 1991 als businessanalist bij iBM en later bij het Mobil-coördinatiecentrum. In 1993 ging hij van start bij Huntsman en groeide er door tot global it-director. In de lente van 2007 trok hij naar Bayer MaterialScience als chief information officer waar hij het volledige businessproces hertekende op basis van een geïntegreerde SAP-oplossing.
Zowat zes jaar later bekleedt hij dezelfde functie bij Philips Lighting, het latere Signify. Sinds kort is hij bij AkzoNobel aan de slag. Akzo Nobel is gespecialiseerd in verven en lakken. Het hoofdkantoor bevindt zich in Amsterdam met activiteiten in tachtig landen. In 2020 bedroeg de omzet bijna negen miljard euro.
Philips Lightning = Philips Bliksem ;-). Ik denk dat jullie Lighting bedoelen…
Aangepast! 🙂