Salesforce en het Utrechtse Growtivity gaan het Radboud Universitair Medisch Centrum (Radboudumc) in Nijmegen ondersteunen bij de administratie en procesondersteuning van wetenschappelijk onderzoek. Het is de bedoeling deze processen te vereenvoudigen en versnellen.
Medische onderzoekers wordt ontlast van administratieve rompslomp. Ze krijgen een op maat van het Radboudumc gesneden oplossing, Research Lifecycle Navigation Center (ResearchLiNC) genaamd.
Op basis van Salesforce Service Cloud-technologie kunnen alle deelnemers aan onderzoeksprojecten efficiënter samenwerken. Dit gebeurt binnen een centrale projectomgeving. Hierbij fungeert de oplossing als kompas bij het doorlopen van de benodigde processen per type onderzoek.
Dit leidt ertoe dat benodigde gegevens op een consistente manier en op het juiste moment worden ingevoerd. De invoer van dubbele data in verschillende systemen behoort tot het verleden. Het reeds aanwezige integratie- en api-platform van MuleSoft zorgt voor integratie met andere applicaties, zoals het aanwezige elektronische patiëntendossier en erp-systeem.
Salesforce-partner Growtivity draagt zorg voor de configuratie van de oplossing. Volgens Michel Peters, ceo Growtivity, zet Radboudumc een nieuwe standaard neer voor samenwerking in onderzoeksprojecten. ‘Dat vraagt om een geavanceerde oplossing die voor lange termijn inzetbaar is.’