De Eurofiber Group realiseerde vorig jaar een omzet van 217 miljoen euro, 15 procent meer dan in 2020. Dit jaar zal de onderneming die een glasvezelnetwerk van 45.000 kilometer en elf datacenters in Nederland, België en Frankrijk bezit, verder expanderen. Nieuwe overnames liggen in het verschiet.
In 2021 breidde Eurofiber zijn netwerk dat uitsluitend zakelijke klanten bedient, in een recordtempo uit. De kapitaaluitgaven liepen op tot 136 miljoen euro, een stijging van 20 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. 85 procent daarvan hield rechtstreeks verband met bestellingen van nieuwe en bestaande klanten.
Vorig jaar nam Eurofiber in Frankrijk de regionale spelers Lumos en Netiwan over. Doel is heel Zuid-Frankrijk te bestrijken.
Verder is Eurofiber als mede-aandeelhouder ingestapt bij het Next Generation Fiber Network (NGN). Dit Duitse netwerk biedt zogenoemde ‘dark fiber’, onbelichte glasvezel die zakelijke klanten zelf met eigen apparatuur moet belichten. De bandbreedte wordt bepaald door de gebruikte apparatuur en is voortdurend aan te passen. Met dark fiber creëert de klant een eigen verbinding tussen meerdere locaties. Door bedrijfskritische it-systemen op meerdere locaties te laten draaien, waarborgt men de continuïteit. Ook bij systeemuitval op een van de locaties kunnen gebruikers ongestoord doorwerken.
De Duitse aanwezigheid van Eurofiber wordt aangevuld door de joint venture met Vattenfall Wärme. Dat bedrijf gaat de komende jaren meer dan vijfhonderdduizend huishoudens en bedrijven in Berlijn verbinden.