Na de oproep van de Haagse Hogeschool (HHS) via Computable.nl om usability tests te doen voor bedrijven, zag IT’s Teamwork kans om zijn digtale transformatie-tool de BusinessITScan te verbeteren. Vier studenten van de opleiding Communicatie Multimedia Design (CMD) adviseerde het bedrijf om de gebruiksvriendelijkheid van de BusinessITScan te verbeteren. Het leverde een nieuwe html5-user interface op waardoor bijvoorbeeld het volgen van voortgang en het uitnodigen van collega's vereenvoudigd zijn.
De BusinessITScan geeft organisaties inzicht in de verbeterkansen en verbeterbehoeften die voor hén relevant zijn op het gebied van bedrijfsvoering en digitalisering. Zo ontstaat er draagvlak en verbinding in organisaties, tegen een fractie van de kosten van een regulier adviestraject. De methode brengt business en it samen en meet de samenhang tussen sterktes en verbeterkansen. Organisaties als Keolis, Alfa Accountants, Stadgenoot, PKN en Shoeby hebben de BusinessITScan ingezet om hun digitale transformatie en business/it-alignment te versterken. Bij Nedmag kreeg de cfo advies uit de BusinessITScan en Asics wist ermee business en it te transformeren. De Rijksuniversiteit Groningen analyseerde met de BusinessITScan zijn it-succesfactoren met artificial intelligence.
Enthousiast voor beroep
Anton Dijkhuis, eigenaar van IT’s Teamwork, is zeer tevreden over de samenwerking met de HHS-studenten Esmay Spierenburg, Serghio Lique Lung, Liam Voyle en Niels van der Wal. ‘Hun enthousiasme en frisse ideeën maakte het enorm inspirerend om met hen te teamen, we zijn erg blij met het resultaat.’ Stephanie van der Meer, docent Interaction Design bij de HHS, vindt het mooi om te horen hoe waardevol de adviezen van de vier CMD-studenten waren. ‘Met de student companies willen we onze studenten aan echte opdrachten laten werken. Dat maakt hen enthousiast voor hun beroep, en het laat direct zien hoe ze in de praktijk kunnen brengen wat ze op school leren. Aan de hand van de Heuristische evaluatie van Jacob Nielsen hebben zij de BusinessITScan getoetst. Het is dan leuk om van IT’s Teamwork terug te horen hoeveel ons advies voor hen en hun klanten heeft betekend.’
De BusinessITScan geeft organisaties inzicht in hun digitaliseringsniveau en verbeterkansen. De tool is self service, meertalig, multi-persona, integraal en onafhankelijk. Het nodigt collega’s op alle niveaus in de organisatie uit om gesloten vragen te beantwoorden en hun verbetersuggesties in te voeren. Alle informatie is direct en overzichtelijk beschikbaar in het automatisch gegenereerde dashboard en adviesrapport. Zo kan tijd en geld besteed worden aan het invoeren van maatregelen, in plaats van aan een lang en duur inventarisatietraject.