4NG neemt het Gronings digitale bureau TheFactor.e (TFE) over. De bureaugroep, sinds 2021 onderdeel van it-dienstverlener Conclusion, haalt met TFE kennis in huis over ux-research en de klant-ervaringsplatforms Bloomreach en Sitecore.
Het ruim 25 jaar oude bedrijf uit de Martinistad heeft klanten in de zorg en het onderwijs. In die sectoren worden onder meer Menzis, UMCG, Hanzehogeschool Groningen, Saxion, Universiteit Leiden en Aeres bediend. Verder behoren RDW, Olympia Uitzendbureau en Triodos Bank tot de klantenkring.
Het oudste internetbureau van Noord-Nederland, in zijn vroege jaren opererend vanuit een voormalige melkfabriek, begon als websitebouwer. De Groningers hadden aanvankelijk de ambitie uit te groeien tot een grote Noord-Europese speler. Maar de focus bleef toch vooral op Nederland gericht.
Aaneenrijgen
Na de overname van TFE telt 4NG zo’n driehonderd medewerkers die klanten in het hele traject ‘end-to-end’ ondersteunen. Volgens Ton Renes, directeur fusies en overnames van 4NG, wordt thans een breed scala van digitale oplossingen ondersteund. Met de inlijving haalt 4NG naar eigen zeggen ook de nodige ‘Groningse nuchterheid’ in huis. ‘Ze doen wat ze zeggen en komen hun afspraken na’, stelt Renes.
Volgens Arjan Wessels, commercieel directeur van TFE, behoudt zijn bedrijf de autonomie en eigen identiteit. Door de aansluiting bij de bureaugroep krijgt het toegang tot meer diensten en kennis.
4NG rijgt een keten van specialistische bureaus aaneen. Recent werden bedrijven als Netvlies en Bikkelhart toegevoegd.