Bij Utrecht langs de A2 is winkel- en belevingscentrum The Wall al jarenlang een opvallende verschijning met het knalrode langwerpige pand. Om toch nog meer zichtbaarheid te creëren en bezoekers aan te trekken, staat er sinds enige weken een indrukwekkend led-scherm voor, de langste in Europa volgens Urban Interest en Built to Build Real Estate, de eigenaren van The Wall.
The Wall is een themacentrum voor winkels, horecazaken en vrijetijdsbesteding en tegelijkertijd een geluidswal voor omwonenden in Leidsche Rijn. Het centrum kreeg de afgelopen jaren een grote opknapbeurt met als recent sluitstuk een extra blikvanger: een uitgestrekt led-scherm van bijna 650 meter in lengte.
Deze mediagevel bevat twee reclameschermen (106,5 m² elk, 2048 x 512 pixels) met 2.187 m² led-strips voor creatieve elementen of een sfeervol effect. De totale oppervlakte van het object is 2.400 m². Volgens de eigenaren van The Wall staat er nergens anders in Europa zo’n groot led-scherm.
Partners in dit project waren naast de eigenaren elektronicagigant Samsung, reclamebureau Blowup Media, mediabureau Publicis Groupe en digitale-marketingagentschap Cheil Amsterdam.