TheyDo, de Nederlandse startup die software maakt voor klantreis-management, haalt 1,7 miljoen euro op bij investeerders. Het Amsterdamse bedrijf kan hiermee meer ontwikkelaars in dienst te nemen. Ook wordt het mogelijk de software wereldwijd uit te rollen, te beginnen in de VS.
TheyDo speelt in op de stijgende behoefte aan data-integratie, klantinzichten en (samen)werken op afstand. Tot de klantenkring behoren Bol.com, PostNL, Jumbo en verzekeringsmaatschappij VGZ. In de VS werken Johnson & Johnson (farma) en NCR (software) met de software. Investeerders zijn Jens Schulte-Bockum, voormalig ceo van Vodafone Nederland, en Robbert Flipsen, coo van Recruitee.
Veel bedrijven zoeken hun heil in datagestuurd werken en stellen de klant centraal. Maar sinds de pandemie en het thuiswerken drijven teams uit elkaar. De bulk aan data die bedrijven in hun organisatie hebben verzameld, is niet op één centrale plek beschikbaar voor iedereen. Specialisten, designers, onderzoekers en marketeers weten elkaar minder goed te vinden, wat ten koste gaat van de service richting klanten. De software die TheyDo ontwikkelde, helpt om deze medewerkers weer samen te brengen.