Deliverect, een Belgische leverancier van software waarmee restaurants thuisleveringen beheren, heeft tijdens een vierde financieringsronde honderdvijftig miljoen dollar opgehaald. In totaal is er nu 240 miljoen dollar in het bedrijf gepompt.
De Series D-financieringsronde De ronde werd geleid door Coatue Management LLC en Alkeon Capital Management, samen met bestaande investeerders Newion, OMERS Ventures, DST Global, Redpoint Ventures en Smartfin. De bedrijfswaardering wordt geschat op 1,4 miljard dollar waarmee Deliverect de zogeheten unicorn-status bereikt.
Deliverect, opgericht in 2018, claimt dat zijn software wordt ingezet op meer dan twintigduizend locaties in dertig landen. Het platform automatiseert de online-bestellingen van restaurants vanaf een centraal punt, waarbij bezorg-, tafelapp- of afhaalverzoeken van diensten als Uber Eats, Takeaway.com, Deliveroo en Shopify worden aangenomen en rechtstreeks naar de keuken worden overgebracht. Zowel kleine onafhankelijke restaurants en ketens, zoals De Pizzabakkers, als grote wereldwijde ketens, waaronder Kentucky Fried Chicken, gebruiken Deliverect om hun maaltijden naar de klant te brengen.
Deliverect wendt de investering aan voor productontwikkeling en uitbreiding, waarbij naast restaurants ook gemakswinkels (convenience stores) en supermarkten bediend zullen worden. Ook lanceert het bedrijf een speciale appstore.