Directeur en medeoprichter Robert van der Linden verlaat Thinkwise. De aanbieder van low-code-software is de afgelopen jaren fors gegroeid en strikte de investeringsmaatschappijen Hoge Dennen en Arches Capital vorig jaar als kapitaalverschaffers voor de internationale groei. Behalve Van der Linden neemt ook financieel directeur Robert Schildkamp afscheid. De nieuwe directie bestaat uit de andere medeoprichter Victor Klaren en Pieter-Paul van Beek, de ex-directeur van verzekeringssoftwareleverancier CCS.
Thinkwise is opgericht in 2002 door Robert van der Linden en Victor Klaren met de filosofie om software op een zodanig andere manier te realiseren dat je het legacy-probleem voorgoed oplost. Dit geldt ook voor eindapplicaties die met het Thinkwise Platform gebouwd worden. Dit is gedaan door te kiezen voor een modelgedreven manier en de business-logica los te koppelen van de technologie.
Het bedrijf claimt dat in tegenstelling tot andere low-code-providers het ontwikkelplatform klanten in staat stelt complexe legacy-systemen volledig te vervangen inclusief de randapplicaties.
Mondiale speler
Het hoofdkantoor van Thinkwise staat in Apeldoorn en telt zo’n honderdvijftig medewerkers. De aanbieder van het gelijknamige low-code-ontwikkelplatform wil internationaal versneld groeien, onder andere in Duitsland en de Verenigde Staten. Daarvoor namen de investeringsmaatschappijen Hoge Dennen en Arches Capital vorig jaar samen een meerderheidsbelang in de low-coder.
Onder aanvoering van de nieuwe directie, Victor Klaren en Pieter-Paul van Beek, moet de ambitie om uit te groeien tot een mondiale low-code-speler worden waargemaakt.
Parfumlijn Guarantee
Thinkwise introduceerde eind vorig jaar zijn eigen uniseks-parfumlijn: Guarantee. Met deze opvallende marketingactie wilde het bedrijf zijn nieuwe dienst onder de aandacht brengen: het biedt garantie geeft op de modernisering van bedrijfskritische legacysystemen. Thinkwise garandeert bedrijven dat een verouderd it-systeem binnen twaalf maanden vervangen is door moderne bedrijfssoftware op basis van zijn low-code platform. Lukt dit niet, dan betaalt Thinkwise de licentiekosten voor het eerste jaar terug.
‘Het is onbegrijpelijk dat er nog geen garanties bestonden op softwareprojecten’, zei vertrekkend algemeen directeur Van der Linden toen. ‘En dat terwijl bedrijven miljoenen investeren in de software die fundamenteel is voor hun bedrijfsvoering.’
In de campagne over deze garantieverlening staat de Nederlandse langebaanschaatsster, Olympiër en influencer Jutta Leerdam centraal. Zij was ook betrokken was bij de totstandkoming van het parfum. Thinkwise is haar sponsor.