Leadinfo neemt het Nederlandse bedrijf LeadElephant over. Het is de tweede overname van het bedrijf in korte tijd, na de acquisitie van Leadexpress in december. Hiermee zet de consolidatieslag zich voort bij software waarmee bedrijven de zakelijke bezoekers van hun website kunnen herkennen.
De Rotterdamse scale-up Leadinfo claimt een leidende rol in de Benelux. Sinds haar oprichting in 2017 zijn naar haar zeggen duizenden klanten verworven in de Benelux, de Duitstalige landen, Groot-Brittannië en Scandinavië.
Inmiddels genereren merken zoals Heineken, Simplicate, Rexel en Channable meer leads door de software, stelt Leadinfo. Daarnaast zetten duizenden mkb’ers de tool in voor hun online leadgeneratie.
De Rotterdammers werken samen met ruim duizend online marketingbureaus in Europa. Deze partners kunnen helpen met de implementatie van Leadinfo. Deze bureaus kunnen de software gratis gebruiken en krijgen 15 procent commissie over klanten die ze aanbrengen.
Het is de bedoeling dat de klanten van LeadElephant overstappen op de software van Leadinfo. Door de focus op data zou Leadinfo beter werken, zo luidt de claim. Een ander voordeel is de implementatie in bestaande bedrijfsprocessen. Het aantal crm-integraties is groter dan 45. Hiermee kunnen klanten automatisch interessante leads vanuit Leadinfo doorsturen naar hun klantrelatiebeheer (crm: customer relationship management)-systeem.