Centric heeft alle 314 Coop-supermarkten voorzien van zijn Omnichannel Retail Suite (ORS), een modern kassaplatform. Recent maakte de it-dienstverlener bekend dat zijn ORS-platform draait bij de Deen-filialen die zijn verkocht aan DekaMarkt en Vomar Voordeelmarkt.
Centric leverde Coop alle standaardonderdelen van ORS, waaronder lijnkassa`s, zelfscankassa’s, pda (personal digital assistents/handhelds) met ‘instore services’ voor leeftijds- en winkelwagencontrole én mobiele pos (point of sale = kassasysteem) voor thuisbezorging. Verder is ORS via interfacing gekoppeld aan het SAP-erp-systeem van Coop. Het pos-systeem levert essentiële data, zoals voorraadinzichten en productinformatie. Naast de software levert Centric ook de benodigde randapparatuur en alle ondersteunende diensten.
Coop heeft landelijk 314 supermarkten, waarvan 154 filialen en 160 winkels aangestuurd door zelfstandig ondernemers. Volgens financieel directeur Herco Boer zorgt de nieuwe kassa-omgeving voor ‘snel en efficiënt afrekenen’ en dus een betere service aan klanten. ‘De invoering ervan was een veelomvattend project. Centric heeft ons daar uitstekend bij geholpen’, aldus Boer.
Een andere recente opdracht was de ombouw van de filialen die supermarktketen Deen verkocht aan onder andere DekaMarkt (19 winkels) en Vomar Voordeelmarkt (23 winkels). De verkochte winkels aan Albert Heijn zaten niet in de deal. Sinds afgelopen september voerde het it-bedrijf daar zijn ORS-platform in met als opdracht omdat voor de drukke feestmaanden af te ronden. Volgens de twee supermarktketens was het een ‘best stressvolle’ klus die op tijd is geklaard.