Newion, de Amsterdamse investeerder in software-startups en -scale-ups, zet zijn internationale uitbreiding voort. Na eerder deals in Zweden en Duitsland te hebben gesloten, is er nu een Deense primeur. Newion steekt 2,3 miljoen euro in Passendo, een leverancier van software voor e-mailreclame en -nieuwsbrieven, samen met het in Engeland gevestigde FirstPartyCapital.
Om e-mailreclame commercieel aantrekkelijker te maken, richtten de Deense online-reclamemakers Andreas Jürgensen en Anders Rasmussen in 2016 Passendo op, een platform voor e-mail-advertising. Daarmee kunnen uitgevers controle houden op de inhoud en kwaliteit van online-advertenties, nieuwsbriefcampagnes efficiënt beheren en nieuwe inkomsten genereren via online-kanalen. Klanten zijn IDG, Ebner, Roularta, Springer Nature, Reachen en IPM Media.
Volgens Newion en FirstPartyCapital biedt Passendo een oplossing voor het leveren en meten van e-mailadvertenties die Google en andere ‘adtech’-bedrijven niet in huis hebben. Met het extra kapitaal van 2,3 miljoen euro wil het bedrijf de technologie doorontwikkelen, het partnerkanaal uitbreiden en het personeelsbestand de twee jaar verdrievoudigen. Momenteel werken er bij Passendo 35 man, verspreid over kantoren in Denemarken, Belgrado, Londen en de Verenigde Staten.
Newion verwacht de komende tijd meer investeringen in Denemarken te doen.