ScanmarQed doet met financiële ondersteuning van Pride Capital Partners een gooi naar het leiderschap op de Europese markt voor marketing-analysesoftware. Pride heeft een minderheidsbelang genomen in deze leverancier van software en diensten. Het is de bedoeling dat Pride zorgt voor het kapitaal dat nodig is voor de groeiplannen van het bedrijf uit Houten.
Via fusies en overnames wil de saas-leverancier uitgroeien tot een onestopshop voor marketing-analysesoftware en -diensten. De autonome groeiplannen omvatten verdere investeringen in productontwikkeling. De software stelt klanten in staat de effectiviteit van marketinguitgaven te monitoren. Toekomstige uitgaven en de juiste marketing mix zijn zo beter te plannen.
Uiteindelijk wil men de positie innemen van een internationaal strategisch partner voor merken en bureaus. Naar eigen zeggen behoort ScanmarQed tot de top tien op zijn gebied in Europa. Het bedrijf heeft zestig internationale ondernemingen als klant.
Per 1 december is de van Pointlogic afkomstige Marcel van der Kooi, die al negen maanden president was, benoemd tot ceo. Hij neemt deze rol over van oprichter Han Meijer, die verantwoordelijk wordt voor de strategie.