Tie Kinetix zag de omzet over het gebroken boekjaar 2021 dalen. Bij de softwareleverancier liepen de inkomsten vier procent terug tot 14,8 miljoen euro.
Dit omzetcijfer is op basis van de boekhoudkundige EU-standaard IFRS. Dit cijfer wordt sterk beïnvloed door de verkoop van de Amerikaanse Google Adwords-activiteiten en andere ‘marketing automation’ in 2010. Wordt deze transactie buiten beschouwing gelaten, dan neemt de omzet met een procent toe.
De strategiewijziging waarbij Tie zich concentreert op de uitbouw van haar Flow-platform voor volledig digitale facturatie, begint vorm te krijgen. Het bedrijf meldt een toenemend aantal grote nieuwe klanten te hebben opgetekend. Dit wordt zichtbaar in wat Tie noemt de ‘organische aangepaste’ saas-inkomsten. Die stegen met veertien procent van 8,4 miljoen naar 9,6 miljoen. Bij die 8,4 miljoen wordt de omzet van de in 2020 verkochte bedrijfsonderdelen niet mee geteld. Bovendien speelt mee dat het bedrijf het licentiemodel inruilde voor saas. De organische saas-omzetgroei (dus zonder aanpassingen) bedroeg vier procent.
De nettowinst uit continue operaties nam van minus 71.000 euro toe tot 632.000 euro. Daar zat wel een Corona-premie van de Amerikaanse overheid (455.000 euro) bij.