Het jonge e-commercebedrijf Dwarfs dat enorme groeiambities heeft, neemt opnieuw drie webshops over. Met Gadgy, Vita5 en Snoozle wordt 24 miljoen euro aan omzet toegevoegd. Dwarfs heeft eigen software ontwikkeld die potentiële overname-doelwitten selecteert die als verkoper op de twee grote Nederlandse marktplaatsen Bol.com of Amazon.nl actief zijn.
Sinds de overnamemachine begin dit jaar is aangeslingerd, zijn acht verschillende e-commerce-merken ingelijfd. In totaal zit het Amsterdamse bedrijf nu op 36 miljoen euro. Maar met nieuwe overnames moet dat eind dit jaar zijn opgevijzeld tot 50 miljoen euro. Eind 2022 moet dat al 130 miljoen euro zijn.
Om deze versnelling mogelijk te maken is alweer een nieuwe financieringsronde nodig. Zes maanden geleden stond deze nog gepland voor najaar 2022, maar inmiddels is de datum naar voren gehaald. De Dwarfs-directie hoopt aan kapitaal en schuldfinanciering circa 150 miljoen tot 175 miljoen euro op te halen bij Engelse en Amerikaanse investeerders en financiers.
Ook de expansie naar het buitenland is in gang gezet. Dwarfs past zijn software momenteel toe om lokale marktplaatsen in bijvoorbeeld België, Frankrijk, Spanje en Polen te ontginnen.