Het e-commerceplatform Expivi kan een investering van 3,2 miljoen euro tegemoet zien. Hiermee kan het Eindhovense bedrijf uitbreiden in de VS en Europa.
Rabobank en een groep private investeerders steken geld in dit snelgroeiende bedrijf. Expivi stelt webwinkels in staat hun producten in 3d te laten configureren en personaliseren. Het bedrijf claimt koploper op dit gebied te zijn. Tot de klanten behoren Crocs, Strider en Kingspan.
Het saas-platform maakt het mogelijk producten in 3d en augmented reality weer te geven, zowel op het web als mobiel. Hierdoor is het voor eindgebruikers mogelijk om producten in 360-gradenformaat te bekijken. Deze zijn in realtime te veranderen van vorm, kleur en accessoires. De software is direct gekoppeld aan het e-commerce- en supply chain-systeem van Expivi’s klanten. Zo wordt het voor eindgebruikers direct duidelijk wat eventuele wijzigingen in het product voor gevolgen hebben op de prijs of de levertijd. Ook ontstaan mogelijkheden voor ‘massa-aanpassing’, waarbij alleen nog maar wordt geproduceerd wat een consument heeft besteld.
Babak Mirzaie, medeoprichter en ceo van Expivi, ziet de vraag naar het online-presenteren van producten en objecten in 3d wereldwijd toenemen. Klanten willen een gepersonaliseerde beleving bieden. De marktontwikkelingen op het gebied van e-commerce, digital prototyping, virtual reality en 3d-printing gaan razendsnel.