Het Amerikaanse ServiceNow, gespecialiseerd in workflow-automatisatie, gaat Mapwize overnemen. Het Franse bedrijf maakt tools voor ‘indoor mapping’ en ‘wayfinding’ om bijvoorbeeld vergaderruimtes, werkruimtes en werkbenodigheden te reserveren en je weg te vinden binnen bedrijfsomgevingen.
De toepassingen van Mapwize helpen facilitaire teams hun plattegronden te beheren en up-to-date te houden, gebaseerd op gebruikstrends, maar ook op veranderende vastgoedbehoeften. ServiceNow is van plan de mogelijkheden van Mapwize in te bouwen in het eigen Now Platform en de Workplace Service Delivery Suite (Workplace Space Mapping, Workplace Reservation Management, Workplace Space Management, Workplace Visitor Management, Case and Knowledge Management en de Safe Workplace Suite).
‘Met ServiceNow hebben we de unieke mogelijkheid om onze technologie te schalen om wereldwijde organisaties te helpen navigeren door hybride werkomgevingen’, zegt Mapwize-ceo Médéric Morel. ‘Onze technologie, gekoppeld aan het Now Platform en de Workplace Service Delivery Suite, zal de stress en tijd van het navigeren op de werkplek wegnemen, waardoor werknemers wendbaar en efficiënt kunnen blijven in elke omgeving, op elk apparaat.’
Mapwize werd in 2014 opgericht door genoemde Morel en cto Mathieu Gerard. De startup heeft zijn hoofdkantoor in Rijsel. Hoeveel ServiceNow voor het bedrijf betaalt, is niet meegedeeld.