Tie Kinetix zag zijn omzet over het derde kwartaal van 2021 (gebroken boekjaar) met 4,6 procent dalen tot 3,75 miljoen euro. Over de eerste drie kwartalen werd een klein plusje van 0,5 procent gehaald. Het e-commerce-softwarebedrijf wist wel de winstgevendheid te vergroten. Het ebitda-resultaat steeg 58,6 procent naar 541.000 euro. Over drie kwartalen is er een plus van 48,6 procent tot 2,1 miljoen euro.
De omzetdaling valt mede te wijten aan het ‘end of life’-migratieprogramma in de Verenigde Staten. Klanten stapten daar over van ‘on premise’ legacy-software (licentievorm) naar de software-as-a-service-oplossing (abonneevorm) Flow. Daardoor ontstaat een breuk in de inkomstenstroom.
Vorig jaar verkocht het bedrijf uit Breukelen zijn Google Adwords-lijn aan het Amerikaanse Impartner. In verband daarmee ontving Tie nog drie miljoen euro wegens aflossing van een lening. Het bedrijf heeft 9,2 miljoen euro in de kas zitten.
Belangrijke nieuwe contracten kwamen onlangs van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, Olympia Uitzendbureau, Groupe Le Graët, Wiltec, Yusen Logistics, GIZ, Centralpoint, Nutricia, UWV, Sodexo, Spar en de Rabobank. Dat biedt aanknopingspunten voor wel een omzetgroei in het volgende kwartaal.