IFS, de Zweedse leverancier van enterprise resource planning (erp)-software, neemt het Amerikaanse Customerville over. Customerville is vooral bekend van zijn ‘Voice of the Customer’-platform, waarmee in elke fase van de ‘customer journey’ bedrijven feedback kunnen verzamelen.
IFS en Customerville zijn geen onbekenden voor elkaar, want de tool van Customerville zit al deels geïntegreerd in het aanbod van IFS. ‘In tegenstelling tot concurrenten die enquêtes aanbieden in statische en platte formaten, transformeert Customerville klantenenquêtes in rijke, interactieve ervaringen die de respons van klanten met tussen de 400 en 600 procent verhogen’, zegt IFS-topman Darren Roos. ‘Succesvolle Voice of the Customer-programma’s hebben bewezen de omzet te verhogen, kosten te verlagen en een klantgerichte cultuur te creëren.’
IFS wil de mogelijkheden van Customerville vanaf nu aan elke IFS-klant aanbieden als onderdeel van IFS Cloud. ‘Zo kunnen zij niet alleen producten of diensten leveren op basis van klantinzichten, maar kunnen zij dit ook doen in de vroege ontwerpfase, wat aanzienlijke bedrijfswaarde creëert’, aldus Roos.
Customerville heeft, naast zijn hoofdkwartier in Seattle, een vestiging in het Spaanse Valencia. Onder meer Sky, Merck, Tata, Toyota en Arizona State University maken van de tool gebruik.