Het afgelopen jaar is heel duidelijk geworden dat de hybride cloud een absolute noodzaak is voor bedrijven. Het inventariseren van de efficiëntie van cloudmanagement is een essentiële volgende stap.
Digitale bedrijven beschikken over de flexibiliteit om zich aan te passen, wat er ook gebeurt. Maar we staan nog maar aan het begin van het digitale tijdperk. We leggen de basis voor een snellere, meer complexe en gedistribueerde data-omgeving. Daarom is het cruciaal dat kanaalpartners bedrijven begeleiden bij het ontwikkelen en versterken van hun digitale mogelijkheden.
As-a-service-oplossingen bieden bedrijven eenvoud en flexibiliteit waardoor ze de grote stroom data het hoofd kunnen bieden. Het is belangrijk om datacomplexiteit weg te nemen. As-a-service-oplossingen voor de cloud, opslag en flexibele it-infrastructuur ondersteunen de datamanagementbehoeften van de klant. Kanaalexperts moeten advies geven aan bedrijfsleiders en duidelijk maken wat de voordelen zijn van deze oplossingen, uiteraard met in het achterhoofd een duidelijk beeld van de behoeften van het bedrijf. Met goede kennis van de sector zullen bedrijven echte voordelen voor hun bedrijf kunnen realiseren en kunnen ze sneller hun bedrijfsdoelen behalen.
Zetabyte-tijdperk
Gartner voorspelt dat 75 procent van de bedrijfsdata in 2025 buiten het datacenter of de cloud zal worden gecreëerd en verwerkt. Het is daarom een belangrijke zakelijke behoefte om datamanagement te vereenvoudigen. De toename van edge computing biedt iot-mogelijkheden en maakt de weg vrij voor een meer verbonden 5G-toekomst, dus de bedrijven die om kunnen gaan met omvangrijke datanetwerken zullen succesvol zijn. Bedrijven die data op een efficiënte manier kunnen verwerken, terughalen, analyseren en verplaatsen stroomlijnen niet alleen hun digitale operations, maar besparen ook kosten en kostbare tijd. Naarmate de complexiteit toeneemt, is dit essentieel voor bedrijven.
Er vindt nu ook een wereldwijde verschuiving plaats van een pandemie naar een situatie waarin het meeste weer mogelijk is. Dit voegt nog meer gewicht toe aan de pitch van kanaalpartners. Bedrijven kijken weer vooruit, vergroten hun flexibiliteit en werken aan hun concurrentievoordeel, maar ze moeten opnieuw hun aandacht richten op innovatie en de digitale transformaties die dit mogelijk maken. Dit betekent dat bedrijven het zich niet kunnen veroorloven om vast zit zitten in het dagelijkse beheer van hun datamanagement of om om te moeten gaan met complexiteiten. Ze moeten er niet alleen consequent mee bezig zijn, maar ook klaar zijn voor de volgende stap in het zetabyte-tijdperk. As-a-service-oplossingen voor de cloud, opslag en flexibele it-infrastructuur kunnen hierbij helpen.
Klantsucces garanderen
Het doel bij het kiezen van een oplossing is om tijd, moeite en complexiteit te verminderen in de gehele organisatie en dit kan met behulp van automatisering. Klanten willen snel, met minder risico en moeite de juiste datamanagementtools kunnen implementeren. Door de juiste oplossingen te selecteren zal er sneller, vollediger en meer consistent aan de databehoeften van de klant worden voldaan, wat zorgt voor een effectieve workforce en versnelde processen. Maar om klanten echt helemaal te ontlasten van datamanagement, zijn vertrouwen en compliance essentieel. Door de AVG die in 2018 zijn intrede deed, is dit nog altijd een vrij nieuw begrip en constant pijnpunt voor klanten in Europa. Dit kan worden aangepakt door vooraf gebouwde ip- en softwareoplossingen. Ook ai-gestuurde technieken die de kwaliteit van de data garanderen, vergroten het vertrouwen in as-a-service-oplossingen.
Er is een aantal as-a-service-oplossingen die het gebruik van data beloven te vereenvoudigen. Hoe zorgen we ervoor dat klanten alle voordelen terugzien? Het is belangrijk om consistent, flexibel en transparant in te spelen op de veranderende behoeften van de klant:
- Een data-opslagdienst kiezen die opslag biedt waar en wanneer bedrijven het nodig hebben is één optie, maar dé oplossing biedt transparante prijzen voor gebruiksgemak en geen extra onvoorziene kosten. Het moet efficiëntie en kostenvoordelen bieden voor bedrijven die meer willen innoveren tegen lagere kosten.
- Door clouddiensten te kiezen die de snelste hybride cloudimplementatie beloven, kunnen klanten de vraag naar diensten bijbenen en het tempo van innovatie hoog houden. Om de meest optimale resultaten te behalen, moeten hybride en private cloudoplossingen geïntegreerde compute-, opslag-, networking- en virtualisatiebronnen bieden voor traditionele en cloud-native applicaties.
- Gepersonaliseerde as-a-service-oplossingen bieden flexibiliteit wat betreft consumptie-opties en zijn inzetbaar op het breedste technologie portfolio in de branche. Een pay-per-use-ervaring in alle infrastructuren zal voor velen een essentieel onderdeel zijn van de koop.
- Om eenvoud te vergroten en ervoor te zorgen dat klanten de leiding hebben – terwijl as-a-service-oplossingen het zware werk doen – hebben ze oplossingen nodig die hen een volledig overzicht geven. Zo kunnen ze eenvoudig diensten opschalen en factuuropties en aanvullende diensten begrijpen die hun operations ondersteunen.
The next frontier
Kanaalexperts moeten klanten helpen om hun investeringen in connected technologieën te versnellen, zodat ze voorbereid zijn op modern networking, 5G en analyses. De edge is echt ‘the next frontier’. Dit is hét moment om de basis te leggen voor schaalbare, meer flexibele en meer eenvoudige strategieën voor datamanagement waardoor ze mee kunnen met het datatijdperk en niet achterop raken. Dit is belangrijk voor de gezondheidszorg, productie-industrie en voor smart cities. De wereld maakt zich klaar voor een betere toekomst en het werk begint allemaal achter de schermen, met gesprekken op basis van diepgaande kennis van de sector en technologische expertise. Kanaalpartners lopen voorop bij innovatie. Zij pleiten voor en onderwijzen anderen over deze essentiële bouwblokken voor een betere, meer innovatieve toekomst.