SoftApp heeft zijn cloudservice The Voice of O365 uituitgebreid, waarmee Microsoft 365-/Office 365-gebruikers en hun organisaties Microsoft Teams kunnen inzetten als een volwaardige PBX in de cloud – met een unieke ‘native’ naar Teams PC Bedienpost, waardoor receptionisten en operators ‘spit second’-beslissingen kunnen nemen bij het beantwoorden van inkomende gesprekken. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2021 reden om SoftApp The Voice of O365 te nomineren in de categorie Services.
De Windows-gebaseerde PC Bedienpost-softwaremodule van The Voice of O365 combineert alle informatie over de status van een organisatie in één enkele interface. Dit maakt een efficiënte afhandeling van oproepen mogelijk, een overzicht wie er wacht, met wie men praat en de beschikbaarheid van collega’s op basis van Outlook. Deze module wordt standaard geleverd met een kalendergebaseerde Attendant (IVR) en Call Queue (ACD)-functionaliteit.
Native to Teams betekent dat de call-afhandeling van deze module direct werkt met de Cloud Communication api’s van Microsoft Teams die in Azure worden ingezet. Dat geeft de eindklant ook de vrijheid om de belplannen van Microsoft te gebruiken. De PC Operator Console is beschikbaar in de marktplaats The Voice of O365 en in de StreamOne Marketplace van distributeur Tech Data.