Tijdens de eerste lockdown in 2020 ging veel op ad-hocwijze. Ineens werkte iedereen thuis en was snelle ondersteuning vereist. Tegelijkertijd was er een stop op de investeringen in de grotere it-projecten, zoals datacenters. In de tweede fase volgde een andere beweging. De investeringen in datacenters en klantomgevingen, ingestoken vanuit werken op kantoor, werden omgeschakeld naar hybride situaties, inclusief thuiswerken. Centralpoint wist telkens zijn klanten optimaal te ondersteunen bij et faciliteren van thuiswerken. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2021 reden om Centralpoint te nomineren in de categorie Service Integrator.
Het ontzorgen van organisaties gaat in 2020 voor een groot deel over thuiswerkplekken. Zo faciliteert Centralpoint bijvoorbeeld voor een van de grootste Nederlandse banken 15.000 thuiswerkplekken, inclusief bureaustoel, bureau en devices. Centralpoint levert it-oplossingen voor alle organisaties, van klein tot groot, zowel op alle mogelijke devices als op infrastructuur, netwerk en software. Ze nemen dus het volledige beheer van klanten over.
Als totaalleverancier en vanuit de filosofie dat de organisatie zo goed is als de mensen die er werken, staat bij Centralpoint het opleiden van en investeren in de zeshonderd medewerkers centraal. Het maakt daarbij niet uit in welke branche een organisatie zich begeeft of welke it-vraag er leeft. Ook cultuur is belangrijk, laagdrempelig, open en ondernemerschap zijn belangrijke elementen hierin. De verantwoordelijkheid ligt zo laag mogelijk bij iedereen in de organisatie en vanwege de openheid zijn er geen geheimen.