Ondanks dat Diergaarde Blijdorp tijdens de landelijke lockdown gesloten was voor publiek bleven de dieren live te bewonderen in het centrum van Rotterdam. Via vijf verschillende livestreams waren diverse diersoorten te zien dankzij speciale technologie op reclamedisplays verspreid door de binnenstad op markante locaties. Accenture Interactive zorgde ervoor dat webcams getoond werden op reclameschermen. Daarbij werd een speciale dierentuin-plattegrond gerealiseerd waar je kon zien waar je welke dieren kon bewonderen. Via een qr-code op de schermen konden ‘bezoekers’ Blijdorp ook nog eens steunen met een Tikkie. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2021 reden om Accenture Interactive te nomineren in de categorie Digital & E-commerce.
Ook tijdens een lockdown gaan de kosten voor de verzorging van de dieren en planten gewoon door. Om Diergaarde Blijdorp te steunen bedacht Accenture Interactive dit idee en kreeg buitenreclame-exploitant JCDecaux meteen enthousiast om mee te doen. Onder het mom ‘als Rotterdam niet naar Blijdorp kan, dan brengen we Blijdorp naar Rotterdam’ konden bezoekers op deze manier toch live de dieren van Diergaarde Blijdorp volgen, al was de dierentuin fysiek gesloten.
En dus waren er leeuwen te zien die lagen te luieren op de Coolsingel, waren de gelada’s (grasetende apen) aan het smullen bij de Koopgoot, waren de gieren aan het broeden bij het Schouwburgplein, waren de olifanten aan het banjeren bij het Eendrachtsplein en zwommen de haaien en zeeschildpadden bij de Markthal. Dit maakte een stadswandeling wel heel avontuurlijk.