Het cloudbased platform en de oplossingen van ServiceNow bieden digitale workflows die de ervaring en productiviteit van zowel werknemers als organisaties verbetert. Klanten van ServiceNow maken gebruik van het servicemodel om workflows te definiëren, te structureren en te automatiseren. Zo worden ze minder afhankelijk van e-mail en spreadsheets en wordt de interne dienstverlening gemoderniseerd en inzichtelijk gemaakt. Het zet hiervoor de ServiceNow Enterprise Cloud in. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2021 reden om ServiceNow te nomineren in de categorie IaaS & PaaS.
ServiceNow biedt servicemanagement voor iedere afdeling binnen een organisatie, waaronder it. ServiceNow Service Management wordt geleverd via de ServiceNow Enterprise Cloud, die vanaf het begin ontworpen is als het cloudplatform dat werk uit handen moet nemen. Dankzij een multi-instance architectuur levert de ServiceNow Enterprise Cloud beschikbaarheid en redundancy. Beveiligingsfeatures beschermen klantdata en voldoen aan de hoogste eisen op het gebied van compliance en regelgeving. De ServiceNow Enterprise Cloud kan opgeschaald worden naar de wensen en eisen van de grootste multinationals.
ServiceNow vereenvoudigt het op maat bouwen van bedrijfsapplicaties, wat normaliter een complexe taak is. Hiermee stelt het bedrijf ontwikkelaars in staat om applicatieontwikkeling radicaal te versnellen. Met ServiceNow bouwen bedrijven applicaties in een fractie van de tijd die nodig is via de traditionele manier van ontwikkelen. Alle maatwerk-applicaties worden samengevoegd in een uniforme, betrouwbare en volledig beheerde cloudomgeving. De Intelligent Automation Engine van het platform combineert machine learning met geautomatiseerde acties die kosten drastisch verlagen en de oplostijd versnellen.