Digitaal bureau 4NG neemt Netvlies over, een van de oudste (1997) internetbureaus van Nederland. Netvlies brengt naast kennis van Drupal, WordPress, Symfony en Sylius ook het nodige strategisch inzicht over marketing binnen.
Ton Renes, directeur van 4NG, zegt: ‘Met Netvlies erbij kunnen we klanten op een breed terrein ondersteunen, van backend-diensten tot marketingcampagnes.’ Met de overname van het Bredase bedrijf wordt bovendien een grotere landelijke spreiding verkregen. 4NG richt zich op lokale bedrijven en wil die van begin tot eind begeleiden op digitaal gebied.
Overigens blijft het management van Netvlies zijn eigen identiteit behouden. Renes: ‘We willen niet zomaar bedrijven overnemen om er vervolgens onze werkwijze door te drukken. We willen juist samen doorondernemen met het management van Netvlies. De leden ervan participeren ook in 4NG.’
4NG wil de komende jaren groeien naar vijfhonderd medewerkers. De bedrijvengroep heeft nu kantoren in Amsterdam, Breda, Wormerveer en Driebergen. Eind vorig jaar nam 4NG Arlanet over, in de Benelux een top drie speler op gebied van Episerver en Umbraco. Bij overnames door 4NG wordt een deel uitbetaald en een deel komt als herinvestering in 4NG terug. Renes: ‘Hierbij bouwen we samen met ondernemers door aan de groep. Daarnaast is er geen externe financier aanwezig of equity-partij.’
Netvlies stond in 1997 bekend als het jongste bedrijf van Nederland. De drie oprichters zaten nog op de middelbare school toen ze aan de slag gingen als websitebouwers. Sinds enkele jaren verzorgt Netvlies daarnaast zoekmachine-optimalisatie, zoekmachine-advertenties en contentmarketing, wat het een one-stop-shop voor online oplossingen maakt. Het Bredase bedrijf behoort ook tot de scrum-pioniers in Nederland en claimt volledig zelfsturend te zjn.
Bij de verkoop van het bedrijf is Netvlies begeleid door financieel adviesbureau Corporate Finance International (CFI) Netherlands, gespecialiseerd in overnames en deelnemingen.