De Eurofiber-groep sluit zijn boekjaar 2020 af met een omzet van 202 miljoen euro. Dat is 21 miljoen meer dan de 181 miljoen van het jaar ervoor. De winst stijgt gelijkmatig mee, van 109 naar 120 miljoen euro.
De cijfers waar Eurofiber mee naar buiten komt, zijn wel de ‘aangepaste’ cijfers. Het bedrijf gebruikt die term wanneer het geen rekening houdt met uitzonderlijke winsten of verliezen (een eenmalige verkoop van een bedrijfsonderdeel of iets dergelijks). Hoe dan ook kon Eurofiber zijn Europese groeistrategie vorig jaar aanhouden ondanks corona. Zo werd in samenwerking met het energiebedrijf Vattenfall een glasvezelnetwerk in Berlijn aangelegd voor een half miljoen gezinnen en bedrijven. Samen met Proximus werd een joint venture opgericht om eveneens een half miljoen woningen en bedrijfspanden aan te sluiten in Wallonië.
Ook op het vlak van acquisities bleef Eurofiber actief, met participaties in de Nederlandse bedrijven Brightfiber, Levelfour en MatrixMind en het Franse FullSave. Ook het Franse Lumos werd in de groep opgenomen; die operatie werd in februari 2021 afgerond. Eurofiber opende eveneens zijn zesde datacenter in Hoofddorp. Het bedrijf heeft ook vier datacenters in Frankrijk.
Voor 2021 geeft Eurofiber geen harde vooruitzichten mee, maar het bedrijf bevestigt dat de impact van corona klein blijft. De vertragingen in de bouw van netwerken zijn beperkt gebleven en zelfs al weggewerkt.