Het Amerikaans-Indische Chargebee heeft in een nieuwe financieringsronde ruim 100 miljoen euro aan nieuw kapitaal opgehaald. Het bedrijf maakt software waarmee software-as-a-service (saas)-providers hun betalingen en klantenabonnementen kunnen beheren.
Met het nieuw kapitaal wil Chargebee zijn aanwezigheid globaal uitbreiden. Het bedrijf wordt nu gewaardeerd op 1,2 miljard euro, een verdriedubbeling in waarde in minder dan zes maanden tijd.
Chargebee werkt voor duizenden snelgroeiende onlinebedrijven die abonnementsdiensten bieden. Het biedt tools voor facturering, het beheer van betalingen en rapporteringen en zorgt dat saas-aanbieders compliant blijven, bijvoorbeeld op het gebied van belastingen. De software integreert met platformen als Zendesk, Hubspot, Salesforce en MailChimp.
Chargebee werd in 2011 opgericht door Krish Subramanian, Rajaraman Santhanam, KP Saravanan en T. Thiyagarajan. Het heeft zijn hoofdkwartier in San Francisco en kantoren in Amsterdam, Chennai en Australië. Momenteel heeft het ongeveer 18.000 organisaties in zijn klantenportefeuille. Tot nog toe heeft het bedrijf 230 miljoen euro aan groeigeld opgehaald.