Het snelgroeiende CM.com neemt Yourticketprovider uit Utrecht over. De acquisitie past in het streven om uit te groeien tot een groot omnichannel-communicatieplatform dat allerlei diensten met geïntegreerde betaaloplossingen biedt.
Via Yourticketprovider versterkt het beursgenoteerde CM.com zijn positie in de evenementensector. Het in 2012 opgerichte Yourticketprovider verkocht al meer dan 10 miljoen tickets voor festivalorganisatoren als Loveland, Zoo en Kwaku. Het sublabel Get-a-ticket doet de ticketverkoop voor meer dan 30 theaters en stadions.
Vorig jaar werd al Global Ticket overgenomen die zich op musea richt. CM.com verkoopt niet alleen tickets, maar regelt ook de betaling en de communicatie met fans bij festivals en sportevenementen zoals de Grand Prix van Zandvoort. Bij dit alles ligt de nadruk op mobile marketing.
Voor CM.com is het de tweede acquisitie in korte tijd. Afgelopen maart werd het fintechbedrijf PayPlaza uit Amsterdam overgenomen.
Eerste kwartaal
CM.com heeft in het eerste kwartaal van dit jaar de omzet met 73 procent zien stijgen. De omzet van de kernactiviteiten nam vergeleken met hetzelfde kwartaal een jaar eerder met 70 procent toe van 29,3 miljoen naar 49,8 miljoen euro. De brutowinst spoot 97 procent omhoog naar twaalf miljoen euro. Bij de kernactiviteiten is de brutowinstmarge 25 procent.
Topman Jeroen van Glabbeek is goed te spreken over de groei van de resultaten. Hij zei dat deze te danken was aan zowel bestaande als nieuwe klanten van het mobiele betaal- en communicatieplatform. Ook de vraag naar de ‘mobile marketing cloud’ en de ‘mobile service cloud’ ontwikkelt zich voorspoedig. Voor 2021 rekent CM.com op een omzet van 205 tot 225 miljoen euro.