Sharp Europe heeft een nieuwe Europese it-serviceafdeling opgericht. Het bedrijf doet dit omdat het ITpoint (ITP) heeft overgenomen, een Zwitserse it-dienstverlener die voorziet in geïntegreerde oplossingen en managed services voor de zakelijke markt.
De overname breidt het serviceaanbod van Sharp verder uit en borduurt voort op de overname in 2019 van Complete I.T., Sharps eerste it-dienstverlener in het Verenigd Koninkrijk.
De leiding van de nieuwe afdeling ligt in handen van CIT-oprichter Colin Blumenthal, onlangs aangesteld als vicepresident it-services Europe. ‘Dit is een belangrijke strategische mijlpaal die Sharps business in Europa zal transformeren’, zegt hij. ‘Dankzij de nieuwe divisie kunnen we blijven investeren in en ons focussen op de uitbreiding van een dienstenportfolio die zich aanpast aan de veranderende behoeften van onze huidige en toekomstige klanten. Verdere uitbreiding van deze nieuwe divisie is een strategische prioriteit en we kunnen niet wachten om dit waardevolle nieuwe aanbod te introduceren aan ons klantenbestand in heel Europa.’
Als onderdeel van zijn it-services-aanbod heeft Sharp een eigen pan-Europese helpdesk in het leven geroepen: het European Technology Support Centre (ETSC) in het Poolse Warschau. De medewerkers voorzien klanten de klok rond van meertalige ondersteuning voor it-diensten, van cybersecurity-activiteiten tot de actieve monitoring van systemen om kleine problemen te verhelpen.