It-dienstverlener Ctac zag zijn omzet en nettoresultaat over 2020 stijgen ten opzichte van een jaar eerder. De omzet steeg naar 87,3 miljoen (81,8 miljoen in 2019), de winst steeg naar 3 miljoen (1,3 miljoen in 2019). Het Bossche bedrijf behaalde tevens een sterke groei in het vierde kwartaal en ziet 2021 en 2022 dan ook positief tegemoet.
Dit blijkt uit het jaarverslag over 2020 van het bedrijf. Ceo Henny Hilgerdenaar geeft aan dat na de aankoop van Purple Square en Oliver IT het bedrijf zijn positie wat betreft mobiele apps, integratievraagstukken en projectmanagement verder heeft versterkt. Ook benadrukt hij dat door de Franse activiteiten af te stoten, de focus volledig op Nederland en België komt te liggen. Cfo Pieter-Paul Saasen voegt hieraan toe dat met een omzetgroei van 17,1 procent naar 24 miljoen euro het laatste kwartaal sterk was. Hij verwacht daarom in 2021 een omzetstijging en gaat ervan uit dat het doel voor 2022, een omzet van honderd miljoen euro, gehaald gaat worden.
België minder winstgevend dan Nederland
In Nederland nam de omzet met 9,5 procent toe naar 75 miljoen euro, met name door de overname van Purple Square. Ook verdubbelde Ctac in Nederland de winst van 2,3 naar 4,6 miljoen. ‘Dit is het resultaat door de stijgende productiviteit in combinatie met lagere marketingkosten en kosten gerelateerd aan het thuiswerken, zoals , zoals reis- en verblijfkosten en catering’, aldus de rapporteurs.
In België steeg de omzet met 6,5 procent naar 16,5 miljoen. De winst bleef echter steken op honderdduizend euro, hetzelfde bedrag als in 2019. Door een betere omzetmix, een toename van de productiviteit en overige kostenbesparingen, onder meer door thuiswerken, verwacht Ctac in 2021 een duidelijke verbetering.
De activiteiten in Frankrijk zijn in 2020 beëindigd. De omzet van deze activiteiten bedroeg driehonderdduizend euro. De Franse divisie leed 1,6 miljoen verlies.