Unisys treedt toe tot het partnerecosysteem van Lenovo, ter ondersteuning van diens internet of things (iot)-oplossingen. Hieronder vallen oplossingen om bedrijven te ondersteunen bij een veilige terugkeer naar kantoren, en oplossingen om de veiligheid tijdens fysiek winkelen te waarborgen.
Unisys gaat de klanten van deze Lenovo-tools wereldwijd ondersteunen met met onder meer (pre-)implementatie, onderhoudsservices en de ‘lifecycle management supply chain services’. De samenwerking loopt in meer dan honderd landen. Unisys biedt nu al technische ondersteuning aan Lenovo-klanten in Australië, Nieuw-Zeeland, Singapore, Hongkong en Maleisië.
‘Covid-19 heeft veel bedrijven en retailers gedwongen om snel over te gaan op afstandswerken en om dienstverlening op afstand te realiseren’, zegt Leon Gilbert senior vice president en general manager bij Digital Workplace Services van Unisys. ‘Nu langetermijnplannen worden gemaakt, moet een veilige terugkeer naar bedrijfspanden gerealiseerd worden voor werknemers en klanten, zowel remote als on-site. Unisys en Lenovo zitten op één lijn wat betreft de cruciale rol van opkomende technologie zoals iot om een veiligere, slimmere en productievere werkplek te creëren.’