It-dienstverlener Call2 gaat na de overname door serviceprovider Cegeka vanaf 1 maart 2021 verder onder de Cegeka-naam. De nieuwe naam van het bedrijf wordt Cegeka End User Management en het wordt door Cegeka ondergebracht in de nieuwe divisie Digital Workplace.
De divisie Digital Workplace bestaat per 1 maart uit twee afdelingen: Workplace Solutions en End User Management, het voormalige Call2 dus. Workplace Solutions ontwikkelt, implementeert en beheert de werkplek, End User Management levert de ondersteuning rondom de werkplek.
‘De afgelopen maanden hebben we de dienstverlening van Call2 al onder de vlag van Cegeka geleverd, nu hebben we dus ook besloten om de naam te wijzigen naar Cegeka End User Management’, zegt Koen Beijering, directeur van Cegeka Digital Workplace. ‘We hebben er tijdens de integratie veel expertise bijgekregen, op allerlei technische gebieden. Door ons te positioneren onder dezelfde naam, zijn we ook meer één organisatie.’
Werkplekdiensten
Call2 werd vorig jaar onderdeel van Cegeka, toen laatstgenoemde KPN ICT Consulting en Call2 van KPN overnam. Waar KPN ICT Consulting direct verder ging onder de naam Cegeka, daar bleef Call2 onder eigen naam opereren. Call2, gespecialiseerd in managed services, is in 1998 opgericht in Voorburg. Na een overname door PinkRoccade, wat later Getronics werd en daarna KPN, groeide het bedrijf uit tot zo’n vierhonderd medewerkers.
Door de overname van Call2 hebben werkplekdiensten een steeds prominentere rol binnen Cegeka Nederland gekregen. Beijering: ‘Door de krachten te bundelen onder één naam kunnen we onze klanten gemakkelijker een end-to-end ondersteuning bieden bij het samenstellen en het verwezenlijken van hun it-roadmap.’