De Amerikaanse crm-specialist Pegasystems heeft de overname van Qurious.io bekendgemaakt. Die bedrijf bouwt een cloudoplossing op basis van kunstmatige intelligentie waarmee klantenserviceteams spraak in realtime kunnen analyseren.
De saas-oplossingen van Qurious.io maken gebruik van spraak-naar-tekst, natuurlijke-taalverwerking en functies voor detectie van emoties. Hierdoor is het mogelijk al tijdens het gesprek met de klantenservice de dialoog te analyseren. De software biedt medewerkers realtime-inzichten en coaching om de interactie met de klant verder te optimaliseren en hem beter van dienst te kunnen zijn. Dat moet voor grotere klantloyaliteit en hogere verkoop zorgen.
‘Geautomatiseerde chatbots worden steeds populairder bij de consument. Toch worden de lastige problemen van klanten nog steeds telefonisch afgehandeld door medewerkers van de klantenservice’, zegt Kerim Akgonul, senior vicepresident Products bij Pegasystems. ‘Met behulp van de realtime-spraakanalyse van Qurious.io kunnen medewerkers van de klantenservice deze lastige vragen proactief oplossen met behulp van ‘next-best actions’. Omdat het systeem volledig in de cloud werkt, is het een sterke aanvulling op de manier waarop Pegasystems binnen alle interactiekanalen gebruikmaakt van ai. Dit stelt onze klanten in staat om tijdens het hele traject een consistente, optimale klantenservice te bieden.’
Qurious is in 2016 opgericht in San Francisco door Sabrina Atienza (ceo) en George Ramonov (cto), beiden onlangs tot Forbes 30-Under-30-winnaars uitgeroepen. Onder welke voorwaarden de overname is gesloten, is niet bekendgemaakt.