Cognizant neemt Servian over. Dat adviesbureau uit Sydney adviseert organisaties op het gebied van data-analyse en kunstmatige intelligentie, digitale diensten en cloud. Met de overname wil de Amerikaanse it-dienstverlener zijn aanwezigheid in Australië en Nieuw-Zeeland versterken.
Servian is opgericht in 2008. Het dataconsultancybedrijf biedt diensten op het gebied van data en analyse, cloudinfrastructuur, devops, gebruikerservaring (ux), cybersecurity, kunstmatige intelligentie en internet of things. De organisatie bedient 190 klanten in de bank-, telecommunicatie-, verzekerings-, detailhandel- en overheidssector in Australië en Nieuw-Zeeland. Daarnaast heeft het partnerschappen met grote it-leveranciers zoals Google, Microsoft, Amazon Web Services en Salesforce.
De vijfhonderd medewerkers van Servian treden in dienst bij Cogznizant. Die it-dienstverlener beschikt momenteel over 1.200 medewerkers in Australië. Zij bedienen naar eigen zeggen meer dan 110 klanten, waaronder Australische topbanken, verzekeraars, detailhandelaren en communicatiebedrijven.
Het is de tiende overname van Cognizant op het vlak van digitale diensten en past binnen de ambitie om te groeien op gebieden zoals kunstmatige intelligentie, digitale engineering, cloud en internet of things. De overname wordt naar verwachting in het eerste kwartaal van 2021 afgerond.
Cognizant titelpartner Formule 1
Met het instappen van Cognizant als titelsponsor krijgt de Formule 1-stal BWT Racing Point een nieuw gezicht. De naam van het raceteam is nu Aston Martin Cognizant Formula One Team. Cognizant zegt het raceteam te ondersteunen in zijn digitale transformatie door zijn producten en diensten ter beschikking te stellen. De meerjarige samenwerking moet een impuls geven aan de terugkeer van Aston Martin in de koningsklasse.