Continuum Global Solutions heeft een nieuwe vestiging in Eindhoven. Die is bedoeld voor het opleidingen van medewerkers die dan vervolgens thuis aan de slag gaan. De contactcenterspecialist opent de extra locatie vanwege de sterk verhoogde vraag naar klantenservice-, helpdesk- en webcarediensten.
Op de nieuwe locatie doorlopen medewerkers een trainings- en opleidingstraject en worden ze ingewerkt. Daarna gaan ze thuis aan de slag. Continuum biedt daarnaast digitale trainingen op afstand aan voor medewerkers die niet naar de locatie kunnen of willen komen. Het kantoor fungeert verder als een sociale hub waar collega’s elkaar af en toe kunnen ontmoeten en waar coaching en begeleiding wordt aangeboden.
Aanleiding voor het openen van een extra pand is volgens senior manager Peter Brouwer van Continuum de sterk verhoogde vraag vanuit opdrachtgevers naar callcenterdiensten. Met name in de telecomsector is er behoefte aan hoogwaardige ondersteuning van klanten; het gebruik van internet groeit nog steeds door omdat veel mensen vanwege de coronacrisis voornamelijk thuiszitten, aldus Brouwer.
Voor Eindhoven is gekozen om dat de arbeidsmarkt in de stad zelf maar ook in de wijde omgeving voldoende potentie heeft. Het kantoor bevindt zich aan het Stadhuisplein, op loopafstand van het centraal station in de Lichtstad.
KPN
Continuum Global Solutions levert wereldwijd met meer dan 17.000 medewerkers omnichannel-contactcenterdienstverlening via voice en non-voice kanalen als chat, e-mail en sociale media. In Nederland telt Continuum bijna duizend werknemers. Daarnaast worden eigen medewerkers op nearshore-locaties in Istanboel en Antalya ingezet voor de Nederlandstalige markt. Klanten zijn KPN, Sanoma en Canal Digitaal.