De Belgische marketinggroep Springbok neemt de Nederlandse branchegenoot Adeptiv over. De partijen ontwikkelen klantervaringen door data, technologie en creativiteit te combineren. Via de overname ontstaat een internationale organisatie met 280 medewerkers. Dit moet bijdragen aan de groeiambities.
Adeptiv uit Den Bosch creëert klantervaringen dopr data, technologie, creatie en media te combineren. Dat doet het voor klanten zoals T-Mobile, Hema en de Efteling. De organisatie was tot voor kort een dochter van PostNL en voert labels zoals Searchresult, Yourzine, Kernel en Uptmz.
De Nederlandse organisatie komt nu in handen van Springbok. Dat bedrijf, opgericht in 2014, levert klantervaringen door data, technologie, creatie en media te combineren. Vanuit de kantoren in Mechelen, Brussel, Parijs en Amsterdam bedient het onder meer Mercedes, Bridgestone en Engie als klanten. De organisatie heeft 120 medewerkers in dienst.
De overname leidt tot schaalvergroting en biedt toegang tot extra expertise. Hiermee verachten de partijen hun groeiambities te realiseren.
De huidige directieleden van Adeptiv worden aandeelhouders in de nieuwe groep.