Messagebird, leverancier van zakelijke communicatiesoftware, neemt Pusher uit Londen over voor 35 miljoen dollar. Met de aankoop versterkt het bedrijf uit Amsterdam het productportfolio op weg naar de beursgang uiterlijk medio 2021. Het Engelse bedrijf levert webtechnologie om real time notificaties en in-app messaging te realiseren.
De acquisitie volgt twee maanden nadat Messagebird in oktober een Series C-investering van tweehonderd miljoen dollar binnenhaalde.
Het platform van Pusher met application programming interface (api’s) en software development kit (sdk’s) wordt geïntegreerd en omgedoopt tot MessageBird Pusher. Hiermee zijn er voor klanten van Messagebird nieuwe functies te ontwikkelen zoals in-app messaging, polls, pushmeldingen, live sportcommentaar en locatietracking. Pusher blijft ook beschikbaar als standalone product en er wordt ondersteuning geboden voor bestaande klanten.
Klanten
Met de software van Messagebird kunnen bedrijven op verschillende manieren communiceren met hun klanten of het nu sms, Whatsapp, spraak, Wechat, klassieke e-mail, Messenger, Google Business Messaging, Line, Telegram danwel een ander populair communicatiemiddel betreft. Ook kunnen zij hun messaging-platformen met de software beheren.
Bij Pusher in Londen werken 25 mensen. Het klantportfolio bevat onder meer Github, Mailchimp, CodeShip en The Financial Times. Bekende Messagebird-gebruikers zijn dan weer Deliveroo, Lufthansa Airlines, Heineken, Hugo Boss, Rituals Cosmetics en SAP.