Begin 2019 heeft SoftwareONE zijn concurrent COMPAREX overgenomen en dit jaar heeft dit ook in Nederland zijn beslag gekregen. Algemeen directeur Michel van Teijlingen legt uit wat de nieuwe organisatie voor haar klanten kan doen, zeker ook tijdens de covidpandemie.
Michel van Teijlingen, die zelf bij COMPAREX vandaan komt, is zeer tevreden over de samenvoeging van beide bedrijven. “Zo betekent de overname een enorme schaalvergroting, tot 65.000 klanten wereldwijd, én een sterke geografische uitbreiding. Sinds kort profiteren ook de klanten van COMPAREX van de voordelen van PyraCloud, zoals digitale datavoorziening, licentie- en kostenbeheer.”
Volgens Van Teijlingen biedt de overname op het gebied van innovatie al even belangrijke voordelen: “SoftwareONE is een organisatie die met name diensten ontwikkelt voor alle verschillende cloudtoepassingen. De afgelopen jaren zijn er al veel overnames gedaan om nog meer cloudexpertise en -diensten de organisatie binnen te halen. Nu we onze krachten hebben gebundeld, richten we ons op nieuwe clouddiensten ten behoeve van migratie, security, kostenbeheer en adoptie, om pijnpunten bij onze klanten te kunnen omzetten tot een cloudstrategie.”
Pijnpunten
Door de covidpandemie is de digitale transformatie bij veel bedrijven in een stroomversnelling gekomen. Samen met zijn partners biedt SoftwareONE verschillende IT-oplossingen om thuiswerken veilig en verantwoord in te richten. Zo heeft de organisatie diverse klanten geholpen om Microsoft Teams versneld uit te rollen. Daarbij wordt gekeken naar de pijnpunten waar klanten tegenaan lopen. Van Teijlingen: “Neem security. Voor thuiswerkers moet data op een veilige manier toegankelijk zijn. Bovendien zie je dat phishing een groter risico vormt nu meer mensen thuiswerken. Wij bieden oplossingen om veilig dataverkeer mogelijk te maken.”
Een ander veelvoorkomend pijnpunt is kostenbeheersing. Daarom biedt SoftwareONE zijn klanten met PyraCloud een platform aan om investeringen beter te beheren door middel van artificial intelligence (AI). Van Teijlingen: “Daarnaast investeren we ook op afstand in onze mensen, om klanten te adviseren hoe ze tegen de beste voorwaarden de beste technologie kunnen inkopen.”
Adoptie
Nu de technologie meer is ingericht op thuiswerken, moeten klanten hun medewerkers betrokken en gemotiveerd houden, weet Van Teijlingen. “Ook is het zaak om hen bekend te maken met de beschikbare technologie. Teams bevat bijvoorbeeld tal van functionaliteiten die voor veel medewerkers nieuw zijn. Daarom hebben we een aantal webinars ontwikkeld en blogs geschreven om klanten en hun medewerkers te helpen de beschikbare tools goed te gebruiken. Zo kunnen onze klanten in deze complexe tijd optimaal blijven functioneren.”
Meer weten over werken bij SoftwareONE? Check de website