Dept, het bureau voor internet- en digitale-marketingtoepassingen, heeft zijn Amerikaanse uitvalsbasis versterkt met de overname van Basic. Bij dit digitaal agentschap uit San Diego werken honderdtwintig man.
Dept (het vroegere TamTam) blijft internationaal maar groeien door overnames, ondersteund door investeringsmaatschappij The Carlyle Group. Nu heeft het online-bureau zijn oog laten vallen op de Amerikaanse branchegenoot Basis, bekend van werk voor klanten als Google, KFC, Patagonia en Airbnb. Het bedrijf heeft naast een kantoor in San Diego vestigingen in San Francisco en St. Louis.
Het Amsterdamse webbureau is al in de Verenigde Staten actief sinds de overname in 2019 van Rocket Insights uit Boston. Recent deed Dept ook nog in andere landen inkopen en nam het Sorthvid (Denemarken) en Hinderling Volkart (Zwitserland). Het bedrijf is inmiddels actief in 3 landen met in totaal ruim vijftienhonderd mensen.
In Nederland bestaat het team uit zo’n vijfhonderd man. Klanten zijn onder meer Bijenkort, Bol.com, Eneco, Bugaboo, ABN AMRO, Univé verzekeringen en De Nederlandse Loterijen.