De van oorsprong Finse softwarebouwer M-Files lanceert zijn documenten-oplossing voor Salesforce in Nederland en België. De software is per direct beschikbaar in de Salesforce-interface en biedt functionaliteit voor documentmanagement, compliance en governance.
De geïntegreerde oplossing van M-Files moet de dagelijkse productiviteit verbeteren doordat Salesforce-gebruikers niet naar andere applicaties hoeven te schakelen om gerelateerde documenten en andere informatie te vinden en te gebruiken. Documentcreatie en verwerking plus het beheren van versies, metadata, autorisaties, documentprocessen en dergelijke vinden rechtstreeks plaats in Salesforce.
M-Files brengt tevens een volledige set functionaliteiten voor documentmanagement naar Salesforce, waaronder cloud en on-premise opslaglocaties, metadata-management, versiebeheer, beveiliging, autorisaties, samenwerking, workflows, digitale handtekeningen, document-templates, compliance- ondersteuning en dies meer. Het biedt ook direct binnen Salesforce toegang tot inhoud uit externe bronnen zoals on-premise file shares, OneDrive of SharePoint.
In 2018 lanceerde Salesforce het Customer 360-initiatief, met als doel gebruikers een compleet beeld van de klant te laten creëren. Customer 360 richt zich echter vooral op gestructureerde data. M-Files voegt daar nu ongestructureerde data aan toe, zoals Microsoft Office-bestanden, afbeelding- en videobestanden, e-mail en andere communicatie en maakt data van verschillende bronnen beschikbaar in Salesforce.
Het Utrechtse GeOne, dat vorig jaar ‘M-Files Parter Van Het Jaar’ was, biedt de lokale expertise voor de implementaties. ‘Bijna iedere organisatie heeft te maken met beheer van bestaande en nieuwe klanten en Salesforce is een goede tool om dit mee te doen’, zegt Bastiaan Brefeld van GeOne. ‘Wat je echter wilt, is dat medewerkers voorzien worden van alle relevante klantinformatie. Dit betekent complete klantdossiers met zowel klantdata, maar dus ook alle bijbehorende documenten, e-mails en correspondentie, inclusief het beheer van deze content en dat allemaal op één plek. Met M-Files wordt Salesforce de one-stop-shop voor alle klantinformatie. En dat helpt medewerkers om de klant beter, efficiënter en sneller te bedienen.’